úterý 17. července 2012

Přírodní produkty trochu jinak....

Z mých recenzí už víte, že dávám přednost přírodní kosmetice. Ale co se týká darů přírody, upřednostňuji je nejen na povrchu těla, ale i uvnitř. Proto jsem se rozhodla, dát vám sem dnes trochu netradiční článeček...

Divizna velkokvětá

Před pár roky jsem si koupila semínka této kytky na zahradu. Je to dvouletka, ale každý rok se mi někde vysemení, takže mi teď roste na různých místech zahrady. Je ale tak krásná, že ji nechávám růst, všude, kde se jí líbí :) Lidově se jí říká "královská svíce" a myslím, že je to název opravdu výstižný. Dorůstá výšky přes dva metry a její krásné žluté květy svítí do dálky. Ale není to jen dekorativní rostlinka! Její květy mají i výborné léčivé schopnosti. My jí používáme na kašel (plíce a průdušky) - uvolňuje hleny, čistí průdušky při chrapotu, zmírňuje záněty průdušek...Léčivé jsou i čerstvé listy, které se mohou používat jako obklad při svalových bolestech, na špatně se hojící rány apod.  

No řekněte, není nádherná ?






A ještě jedna zajímavost - každý kvítek divizny kvete pouze jeden den :)

Budu ráda, když mi do komentářů napíšete, jestli by vás podobné články zajímaly i do budoucna...:)

5 komentářů:

  1. náhodou super, aspoň se něco dovím :) klidně bych sem tam nějaký takový udělala :)

    OdpovědětVymazat
  2. už som tieto kvetiny videla, je to krásne, a dá sa z toho uvariť riadny čaj na kašeľ 8D

    OdpovědětVymazat

Všem moc děkuji za milé komentáře :)